mandag 14. februar 2011

Nordlysbilder

Endelig fikk jeg prøvd meg på fotografering av nordlys, etter mange år med venting.


Bildene fikk litt oppmerksomhet også, hos Storm.no i en artikkel , etter at jeg la ut en bildemappe på Storms Facebook-side -se her .

Det ble mye prøving og feiling, fra fotografens side(og midt oppi gløden over nordlyset, glemte jeg fjernutløseren...). Jeg brukte bulb-funksjonen, og da blir det fort en liten bevegelse selv om kamera stod på stativ. I tillegg var det veldig sterk vind. Uansett resultat; selv ble jeg veldig tilfreds over endelig å ha foreviga nordlyset!!!
Nå på tirsdag, altså i morgen, er det en ny sjanse for mer nordlys her i sør -og gjett hvem som kommer til å ha utstyret liggende klart i bilen!!!?!!!









2 kommentarer:

  1. wooow, fascinerende! Syntes disse bildene var skikkelig bra. Kunne ønske jeg også fikk slike muligheter. Selv har jeg aldri sett nordlys.

    SvarSlett
  2. Ja, det var virkelig wooow. Jeg var så fascinert selv at jeg er glad jeg tok med stativ, for aldri i verden om jag hadde klart å holde kamera stødig her.
    Mange år siden sist jeg så nordlys, det var på nordvestlandet faktisk. Er nok sjeldnere lenger sør, skal ha en smule flaks da sikkert.
    Du får ta deg en tur til Lofoten i september/oktober, der er det flott nordlys!!

    SvarSlett